Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: Oleg » śr kwie 13, 2011 00:04

kostek jak będziesz 'po' to daj znać czy coś się zmieniło?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: kostek_ja » śr kwie 13, 2011 10:25

Jak zrobię to dam znać. Tylko że może to nastąpić dopiero we wrześniu gdyż wtedy kończy mi się gwarancja. W ASO średnio mi się chce to robić gdyż nie bardzo mogę tego przypilnować, a nawet jakbym mógł to wyregulowanie tak jak chcę zajęłoby dużo czasu i koszt tej usługi byłby bardzo duży.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: kostek_ja » wt maja 10, 2011 15:01

Gdyby ktoś był zainteresowany narzędziem do regulacji zaworów to największym problemem jest znaleźć numer części. Numer narzędzia to 11 4 400, ale po tym numerze nie bardzo da się to zamówić.
Numer części: 83 30 0 493 743
Cena: 74zł

Okazuje się że regulacja zaworów jest też podczas inspekcji 1 (myślałem że tylko przy 2), a skoro mam gwarancję to muszę tą inspekcje wykonać. Najpóźniej na początku przyszłego tygodnia wyreguluję zawory najciaśniej jak się da w granicach normy i dam znać czy coś się zmieniło.

Awatar użytkownika
premier
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 10, 2009 13:01
Lokalizacja: Pomorze

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: premier » wt maja 10, 2011 15:18

magnes na teleskopie tez daje rade ;)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: kostek_ja » wt maja 10, 2011 15:20

Da radę bez żadnego magnesu ale nie o to chyba chodzi ;)

Tutaj też wkładanie płytki powinno być wygodne. Zobaczymy w praktyce.

Awatar użytkownika
premier
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 10, 2009 13:01
Lokalizacja: Pomorze

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: premier » wt maja 10, 2011 15:30

heheh oczywiscie ;)... ogolnie przydatna rzecz jak ktos chce sam robic... fajnie ze dales nr

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: --==maly==---- » wt maja 10, 2011 17:40

Ja czekam na relację po ustawieniu na "ciasno" sam nie mogę się zebrać każdy mówi,żeby nie ruszać bo jest dobrze a ja się upieram hehe.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: kostek_ja » wt maja 17, 2011 00:23

Venom pisze:Jak ktos bedzie Ci regulowal luzy, to zapytaj jakie szczelinomierza uzyl. Szczelinomierze z rozdzielczoscia 0.05 mm nadaja sie raczej do motorowerow niz do BMW M3 :) tymbardziej ze ma zmierzyc wartosci 0.28 i 0.33 mm
I tu jest właśnie pies pogrzebany. Niestety mają szczelinomierze co 0,05 i potem mówią że jest dobrze. Na ssących powinno być między 0,18 a 0,23 a na wydechowych 0,28-0,33. Według nich jak na ssących wchodzi 0,20 a 0,25 już nie to jest dobrze (na wydechowych analogicznie) i nie uważają za realne iż może być wówczas 0,24 które jest poza normą.

U mnie po małej awanturze zrobili to tak jak powinno być zrobione. Byłem przygotowany, miałem własny szczelinomierz co 0,01mm i lecimy jeszcze raz. 3-5 zaworów było poza normą.


Nawet te które były w normie, ale były w górnej granicy zostały podciągnięte pod dolną granicę, o ile się dało. Teraz luzy zaworowe mam 0,18-0,21 na ssących i 0,28-0,3 na wydechowych.

Jeszcze została trochę do zrobienia i dzisiaj nie zdążyłem posłuchać silnika. Jutro odbieram i zobaczę czy coś się zmieniło.

PS
To narzędzie jest niesamowicie pomocne. Naprawdę polecam chociażby do skrócenia czasu za który płacimy ;)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: Venom » wt maja 17, 2011 20:20

A co jaki skok sa plytki do Waszych aut? u mnie sa co 0.05mm wiec i tak wielkiego pola manewru nie ma, nawet majac dokladny szczelinomierz. Mozna podobno szlifowac plytki na dokladnie potrzebny wymiar ale nie praktykowalem nic takiego.
Ja regulowalem u siebie w okolicach dolenej granicy. Wyniki po regulacji mozna znalezc w moim watku.

Edit:
Kostek Ty to robiles w ASO ?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: --==maly==---- » wt maja 17, 2011 21:21

Ja czekam na relacje po ustawieniu bo sam niedługo mam zamiar tak ustawić.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: kostek_ja » śr maja 18, 2011 00:13

Venom pisze:A co jaki skok sa plytki do Waszych aut?
Płytki są co 0,04. Ja miałem też trochę starych które były minimalnie cieńsze niż pierwotnie więc jak o jeden rozmiar grubsza płytka była za gruba to szukałem jakieś trochę zużytej która by była o te 0,01 cieńsza.
Venom pisze:Kostek Ty to robiles w ASO ?
Silnik wciąż jest na gwarancji.
Ja czekam na relacje po ustawieniu bo sam niedługo mam zamiar tak ustawić.
Samochód odebrałem ale nie skończony gdyż byłem umówiony do lakiernika. Coś w przepustnicach mi fiksuje. Nie mniej jednak zaobserwowałem iż góra chodzi trochę lepiej na wolnych obrotach, ale przy konkretnych obrotach (gdzieś między 3 a 4k rpm) dalej paskudnie rzęzi. Słychać to tylko przy otwartej masce jak się stoi na zewnątrz. Ten dźwięk był przed regulacją i nie zniknął. Myślę że ten silnik po prostu tak ma. U msjk było tak samo, w innych nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: --==maly==---- » śr maja 18, 2011 00:48

S54 słyszałem już kilkanaście sztuk i każda chodzi "jak by się za chwile miała rozsypać
" :roll:. Na ostatnim spocie specjalnie słuchałem Kostek jak odpalałeś Golfa Szczepowi bo wiem,że masz prawie nowy motor jednak pracuje tak samo jak wszystkie S54. Jestem uczulony na tym punkcie więc zwracam uwagę na każde s54 jakie mam okazję słyszeć i wszystkie w okolicach 3-4k hałasują a na wolnych obrotach słychać charakterystyczne cykanie zaworów myślałem,że da się to usunąć :sad:
Podczas jazdy czy na obrotach mniej mi przeszkadza ale na postoju wkurza mnie to cykanie tak chodziły stare m20 z zajechanymi wałkami.
Stojąc na światłach czy odpalając auto gdzieś na parkingu wielu ludzi widząc znaczek chce posłuchać jaki dźwięk ma M3 a tu cyk cyk cyk jak w jakimś złomie hehe.
S54 ma fajny dźwięk chyba tylko z maksymalnie otwartymi przepustnicami :-)
Niestety BMW nie popisało się w kilku kwestiach jeżeli chodzi o M3 e46 zastanawia mnie tylko czy inne szybkie auta również mają sporo wad bo jak do tej pory mam doświadczenie tylko z BMW i M jeżeli chodzi o typowo mocne auta a z tego co słyszałem np Audi z serii RS4/6 są bardzo przyjemne do jazdy nie ma jakiś ciężko pracujących elementów, dziwnych stuków z napędu/sprzęgła itd ale nie miałem osobiście więc nie mogę powiedzieć jednak wkurza mnie to,że w tak drogim jako nowe aucie BMW zostawiło tak wiele wad. Ja już się przyzwyczaiłem i zaakceptowałem np dźwięk ale jak np wyjdzie tak,że ojciec musi gdzieś pojechać moim a nie swoim autem to zawsze mówi,żebym sprzedał ten złom :wink: a jeżdżąc np moim 330Ci mówił,że fajne auto tylko trochę za twarde.
Ja również mam takie same odczucia M3 jeździ się gorzej niż zwykłymi E46 sporo rzeczy denerwuje a najbardziej mnie osobiście drażni dźwięk silnika, który w takim aucie powinien być piękny i przyćmić te wszystkie mankamenty tak jest w M5 e39.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: kostek_ja » śr maja 18, 2011 07:29

Ja z drugiej strony mam kompletnie inne zdanie na temat M3 e46. Tak, jest trochę twarde i trochę głośne. Nie brzmi rewelacyjnie, ale moim zdaniem też nie ma się do czego przyczepić. To że ma swoje wady, no cóż coś za coś. U mnie np. hałasuje dyfer podczas bardzo ciasnych skrętów, ale za to się bardzo ładnie spina. To że skrzynia hałasuje przy gaszeniu, przy wciśniętym sprzęgle nie słychać, a wytrzymuje ponad 1000KM itd.

Ma jakieś swoje dziwne odgłosy, ale przynajmniej u mnie z środka poza dyfrem nic nie słychać, a na zewnątrz to trochę średnio mnie obchodzi :-)
--==maly==---- pisze:na wolnych obrotach słychać charakterystyczne cykanie zaworów myślałem,że da się to usunąć :sad:
To cykanie na wolnych to przepustnice. W każdym razie teraz u mnie na wolnych nie słychać góry tylko przepustnice. Góra hałasuje dopiero gdzieś między 3 a 4k rpm.

Awatar użytkownika
premier
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 10, 2009 13:01
Lokalizacja: Pomorze

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: premier » śr maja 18, 2011 08:06

ten dzwiek pomiedzy 3000-4000 doprowadzal mnie do szalu po kupnie, dopiero pozniej dowiedzialem sie ze ten typ tak ma i nie mam tego ruszac.... slyszalem tez, ze ten dzwiek moga powodowac sruby na walkach /za vanosem/... ale 100% potwierdzenia nie mam wiec nie rozbieram, mimo iz wszystko do wymiany i regulacji lezy na polce i czeka..

znowu te cykanie to podobno wtryski i jezeli je slychac to znaczy ze sa czyste.....

co ciekawe w usa dostepny jest produkt bmw do czyszczenia ukladu paliwowego, w PL serwisach niedostepny :neutral:

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: djset » śr maja 18, 2011 09:15

kostek_ja pisze:przy konkretnych obrotach (gdzieś między 3 a 4k rpm) dalej paskudnie rzęzi. Słychać to tylko przy otwartej masce jak się stoi na zewnątrz. Ten dźwięk był przed regulacją i nie zniknął.
U mnie było to samo. Poprawne dociąganie mocowań tłumika i takie tam inne zabiegi nic nie dały. Ten typ tak ma, to zwykły rezonans i tyle :D

ODPOWIEDZ