Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
kostek jak będziesz 'po' to daj znać czy coś się zmieniło?
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Jak zrobię to dam znać. Tylko że może to nastąpić dopiero we wrześniu gdyż wtedy kończy mi się gwarancja. W ASO średnio mi się chce to robić gdyż nie bardzo mogę tego przypilnować, a nawet jakbym mógł to wyregulowanie tak jak chcę zajęłoby dużo czasu i koszt tej usługi byłby bardzo duży.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Gdyby ktoś był zainteresowany narzędziem do regulacji zaworów to największym problemem jest znaleźć numer części. Numer narzędzia to 11 4 400, ale po tym numerze nie bardzo da się to zamówić.
Numer części: 83 30 0 493 743
Cena: 74zł
Okazuje się że regulacja zaworów jest też podczas inspekcji 1 (myślałem że tylko przy 2), a skoro mam gwarancję to muszę tą inspekcje wykonać. Najpóźniej na początku przyszłego tygodnia wyreguluję zawory najciaśniej jak się da w granicach normy i dam znać czy coś się zmieniło.
Numer części: 83 30 0 493 743
Cena: 74zł
Okazuje się że regulacja zaworów jest też podczas inspekcji 1 (myślałem że tylko przy 2), a skoro mam gwarancję to muszę tą inspekcje wykonać. Najpóźniej na początku przyszłego tygodnia wyreguluję zawory najciaśniej jak się da w granicach normy i dam znać czy coś się zmieniło.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
magnes na teleskopie tez daje rade 

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Da radę bez żadnego magnesu ale nie o to chyba chodzi
Tutaj też wkładanie płytki powinno być wygodne. Zobaczymy w praktyce.

Tutaj też wkładanie płytki powinno być wygodne. Zobaczymy w praktyce.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
heheh oczywiscie
... ogolnie przydatna rzecz jak ktos chce sam robic... fajnie ze dales nr

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Ja czekam na relację po ustawieniu na "ciasno" sam nie mogę się zebrać każdy mówi,żeby nie ruszać bo jest dobrze a ja się upieram hehe.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
I tu jest właśnie pies pogrzebany. Niestety mają szczelinomierze co 0,05 i potem mówią że jest dobrze. Na ssących powinno być między 0,18 a 0,23 a na wydechowych 0,28-0,33. Według nich jak na ssących wchodzi 0,20 a 0,25 już nie to jest dobrze (na wydechowych analogicznie) i nie uważają za realne iż może być wówczas 0,24 które jest poza normą.Venom pisze:Jak ktos bedzie Ci regulowal luzy, to zapytaj jakie szczelinomierza uzyl. Szczelinomierze z rozdzielczoscia 0.05 mm nadaja sie raczej do motorowerow niz do BMW M3tymbardziej ze ma zmierzyc wartosci 0.28 i 0.33 mm
U mnie po małej awanturze zrobili to tak jak powinno być zrobione. Byłem przygotowany, miałem własny szczelinomierz co 0,01mm i lecimy jeszcze raz. 3-5 zaworów było poza normą.
Nawet te które były w normie, ale były w górnej granicy zostały podciągnięte pod dolną granicę, o ile się dało. Teraz luzy zaworowe mam 0,18-0,21 na ssących i 0,28-0,3 na wydechowych.
Jeszcze została trochę do zrobienia i dzisiaj nie zdążyłem posłuchać silnika. Jutro odbieram i zobaczę czy coś się zmieniło.
PS
To narzędzie jest niesamowicie pomocne. Naprawdę polecam chociażby do skrócenia czasu za który płacimy

- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
A co jaki skok sa plytki do Waszych aut? u mnie sa co 0.05mm wiec i tak wielkiego pola manewru nie ma, nawet majac dokladny szczelinomierz. Mozna podobno szlifowac plytki na dokladnie potrzebny wymiar ale nie praktykowalem nic takiego.
Ja regulowalem u siebie w okolicach dolenej granicy. Wyniki po regulacji mozna znalezc w moim watku.
Edit:
Kostek Ty to robiles w ASO ?
Ja regulowalem u siebie w okolicach dolenej granicy. Wyniki po regulacji mozna znalezc w moim watku.
Edit:
Kostek Ty to robiles w ASO ?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Ja czekam na relacje po ustawieniu bo sam niedługo mam zamiar tak ustawić.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Płytki są co 0,04. Ja miałem też trochę starych które były minimalnie cieńsze niż pierwotnie więc jak o jeden rozmiar grubsza płytka była za gruba to szukałem jakieś trochę zużytej która by była o te 0,01 cieńsza.Venom pisze:A co jaki skok sa plytki do Waszych aut?
Silnik wciąż jest na gwarancji.Venom pisze:Kostek Ty to robiles w ASO ?
Samochód odebrałem ale nie skończony gdyż byłem umówiony do lakiernika. Coś w przepustnicach mi fiksuje. Nie mniej jednak zaobserwowałem iż góra chodzi trochę lepiej na wolnych obrotach, ale przy konkretnych obrotach (gdzieś między 3 a 4k rpm) dalej paskudnie rzęzi. Słychać to tylko przy otwartej masce jak się stoi na zewnątrz. Ten dźwięk był przed regulacją i nie zniknął. Myślę że ten silnik po prostu tak ma. U msjk było tak samo, w innych nie sprawdzałem.Ja czekam na relacje po ustawieniu bo sam niedługo mam zamiar tak ustawić.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
S54 słyszałem już kilkanaście sztuk i każda chodzi "jak by się za chwile miała rozsypać
"
. Na ostatnim spocie specjalnie słuchałem Kostek jak odpalałeś Golfa Szczepowi bo wiem,że masz prawie nowy motor jednak pracuje tak samo jak wszystkie S54. Jestem uczulony na tym punkcie więc zwracam uwagę na każde s54 jakie mam okazję słyszeć i wszystkie w okolicach 3-4k hałasują a na wolnych obrotach słychać charakterystyczne cykanie zaworów myślałem,że da się to usunąć
Podczas jazdy czy na obrotach mniej mi przeszkadza ale na postoju wkurza mnie to cykanie tak chodziły stare m20 z zajechanymi wałkami.
Stojąc na światłach czy odpalając auto gdzieś na parkingu wielu ludzi widząc znaczek chce posłuchać jaki dźwięk ma M3 a tu cyk cyk cyk jak w jakimś złomie hehe.
S54 ma fajny dźwięk chyba tylko z maksymalnie otwartymi przepustnicami
Niestety BMW nie popisało się w kilku kwestiach jeżeli chodzi o M3 e46 zastanawia mnie tylko czy inne szybkie auta również mają sporo wad bo jak do tej pory mam doświadczenie tylko z BMW i M jeżeli chodzi o typowo mocne auta a z tego co słyszałem np Audi z serii RS4/6 są bardzo przyjemne do jazdy nie ma jakiś ciężko pracujących elementów, dziwnych stuków z napędu/sprzęgła itd ale nie miałem osobiście więc nie mogę powiedzieć jednak wkurza mnie to,że w tak drogim jako nowe aucie BMW zostawiło tak wiele wad. Ja już się przyzwyczaiłem i zaakceptowałem np dźwięk ale jak np wyjdzie tak,że ojciec musi gdzieś pojechać moim a nie swoim autem to zawsze mówi,żebym sprzedał ten złom
a jeżdżąc np moim 330Ci mówił,że fajne auto tylko trochę za twarde.
Ja również mam takie same odczucia M3 jeździ się gorzej niż zwykłymi E46 sporo rzeczy denerwuje a najbardziej mnie osobiście drażni dźwięk silnika, który w takim aucie powinien być piękny i przyćmić te wszystkie mankamenty tak jest w M5 e39.
"


Podczas jazdy czy na obrotach mniej mi przeszkadza ale na postoju wkurza mnie to cykanie tak chodziły stare m20 z zajechanymi wałkami.
Stojąc na światłach czy odpalając auto gdzieś na parkingu wielu ludzi widząc znaczek chce posłuchać jaki dźwięk ma M3 a tu cyk cyk cyk jak w jakimś złomie hehe.
S54 ma fajny dźwięk chyba tylko z maksymalnie otwartymi przepustnicami

Niestety BMW nie popisało się w kilku kwestiach jeżeli chodzi o M3 e46 zastanawia mnie tylko czy inne szybkie auta również mają sporo wad bo jak do tej pory mam doświadczenie tylko z BMW i M jeżeli chodzi o typowo mocne auta a z tego co słyszałem np Audi z serii RS4/6 są bardzo przyjemne do jazdy nie ma jakiś ciężko pracujących elementów, dziwnych stuków z napędu/sprzęgła itd ale nie miałem osobiście więc nie mogę powiedzieć jednak wkurza mnie to,że w tak drogim jako nowe aucie BMW zostawiło tak wiele wad. Ja już się przyzwyczaiłem i zaakceptowałem np dźwięk ale jak np wyjdzie tak,że ojciec musi gdzieś pojechać moim a nie swoim autem to zawsze mówi,żebym sprzedał ten złom

Ja również mam takie same odczucia M3 jeździ się gorzej niż zwykłymi E46 sporo rzeczy denerwuje a najbardziej mnie osobiście drażni dźwięk silnika, który w takim aucie powinien być piękny i przyćmić te wszystkie mankamenty tak jest w M5 e39.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Ja z drugiej strony mam kompletnie inne zdanie na temat M3 e46. Tak, jest trochę twarde i trochę głośne. Nie brzmi rewelacyjnie, ale moim zdaniem też nie ma się do czego przyczepić. To że ma swoje wady, no cóż coś za coś. U mnie np. hałasuje dyfer podczas bardzo ciasnych skrętów, ale za to się bardzo ładnie spina. To że skrzynia hałasuje przy gaszeniu, przy wciśniętym sprzęgle nie słychać, a wytrzymuje ponad 1000KM itd.
Ma jakieś swoje dziwne odgłosy, ale przynajmniej u mnie z środka poza dyfrem nic nie słychać, a na zewnątrz to trochę średnio mnie obchodzi
Ma jakieś swoje dziwne odgłosy, ale przynajmniej u mnie z środka poza dyfrem nic nie słychać, a na zewnątrz to trochę średnio mnie obchodzi

To cykanie na wolnych to przepustnice. W każdym razie teraz u mnie na wolnych nie słychać góry tylko przepustnice. Góra hałasuje dopiero gdzieś między 3 a 4k rpm.--==maly==---- pisze:na wolnych obrotach słychać charakterystyczne cykanie zaworów myślałem,że da się to usunąć
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
ten dzwiek pomiedzy 3000-4000 doprowadzal mnie do szalu po kupnie, dopiero pozniej dowiedzialem sie ze ten typ tak ma i nie mam tego ruszac.... slyszalem tez, ze ten dzwiek moga powodowac sruby na walkach /za vanosem/... ale 100% potwierdzenia nie mam wiec nie rozbieram, mimo iz wszystko do wymiany i regulacji lezy na polce i czeka..
znowu te cykanie to podobno wtryski i jezeli je slychac to znaczy ze sa czyste.....
co ciekawe w usa dostepny jest produkt bmw do czyszczenia ukladu paliwowego, w PL serwisach niedostepny
znowu te cykanie to podobno wtryski i jezeli je slychac to znaczy ze sa czyste.....
co ciekawe w usa dostepny jest produkt bmw do czyszczenia ukladu paliwowego, w PL serwisach niedostepny

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
U mnie było to samo. Poprawne dociąganie mocowań tłumika i takie tam inne zabiegi nic nie dały. Ten typ tak ma, to zwykły rezonans i tylekostek_ja pisze:przy konkretnych obrotach (gdzieś między 3 a 4k rpm) dalej paskudnie rzęzi. Słychać to tylko przy otwartej masce jak się stoi na zewnątrz. Ten dźwięk był przed regulacją i nie zniknął.
